Nie tylko 1% czyli jak wykorzystać siłę Internetu dla organizacji non-profit

150x110

Timgu, międzynarodowa agencja marketingu internetowego, jest pierwszym i jedynym w Polsce certyfikowanym partnerem Google w ramach programu Google Grants. Ten unikatowy program umożliwia organizacjom non-profit prowadzenie bezpłatnych kampanii reklamowych w systemie AdWords.

Internet jest „największą tablicą ogłoszeniową” na świecie. Odpowiednio zaplanowana kampania w Internecie, także dla organizacji OPP, ułatwia dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, jak również daje możliwość precyzyjnego kierowania komunikatu, i co ogromnie ważne – mierzenia rezultatów aktywności promocyjnej. To z kolei umożliwia dokładne wyliczenie zwrotu z inwestycji oraz efektywne planowanie i optymalizowanie działalności reklamowej. Firmy komercyjne wydają miliony na promocję w systemie reklam Google AdWords odnosząc wymierne korzyści i często spektakularne efekty. Organizacje pożytku publicznego korzystając z programu Google Grants mają unikalną okazję uzyskania dofinansowania swojej działalności przez Google.

Internet dla organizacji NGO

„Zainteresowanie Google Grants w Polsce szybko rośnie” - podkreśla Marcin Stojak, Country Manager Timgu na Polskę. „Współpracując z organizacjami charytatywnymi z Wielkiej Brytanii i Danii, a od tego roku również z Polski, widzimy jak bardzo efektywnym narzędziem może być Internet w realizacji ich celów”.

Program Google Grants wspiera wybrane organizacje non-profit, dając im do dyspozycji 10 000 USD miesięcznie. Polskie organizacje pożytku publicznego mogą uzyskać grant takiej samej wysokości jak instytucje zagraniczne.  Budżet dzienny nie może przekraczać 330 USD, a limit maksymalnego kosztu kliknięcia (CPC) to 1 USD. Prowadzone kampanie mogą być kierowane tylko na słowa kluczowe i wyszukiwarkę Google, a wyświetlane - tylko reklamy tekstowe.

Jak skorzystać z  programu Google Grants?

Aby zakwalifikować się do programu Google Grants, organizacja musi spełniać wymagania formalne, mieć ważny status organizacji charytatywnej oraz przyjąć do wiadomości i zaakceptować wymagane certyfikaty dotyczące braku dyskryminacji oraz zasady przyjmowania i wykorzystywania dotacji.

Jako certyfikowany partner programu, posiadający duże doświadczenie w pracy z Google Grants, Timgu oferuje konsultacje i porady w sprawie funkcjonowania programu bez zobowiązań ani kosztów. Zadaniem agencji marketingowych, takich jak Timgu, jest pomoc w  przygotowaniu wniosku o grant, a w przypadku jego pomyślnej weryfikacji przez Google – profesjonalna optymalizacja kampanii, aby zwiększyć szanse na pozyskanie darowizn, wolontariuszy oraz realizację innych celów statutowych konkretnej organizacji.

„Dla organizacji, które zdecydują się na współpracę z nami w ramach programu posiadamy unikalną na polskim rynku ofertę obejmującą systemy płatności on-line, rozwiązania mobile, konsultacje bazujące na naszym doświadczeniu ze współpracy z sektorem NGO w Europie. Zależy nam na wzroście świadomości organizacji non-profit odnośnie tego unikalnego programu. Wiedza i międzynarodowe  doświadczenie w optymalizacji kampanii reklamowych w Internecie oraz współpraca z organizacjami Google Grants z Anglii, Danii i Polski sprawia, że doskonale wiemy jak osiągnąć zamierzone cel”.– zapewnia Marcin Stojak, Timgu.

Otrzymanie dofinansowania, a efektywne nim zarządzanie to dwie różne kwestie. W obecnej sytuacji ekonomicznej niezwykle ważna jest optymalizacja i racjonalizacja budżetów promocyjnych. Dotyczy to nie tylko firm działających na zasadach komercyjnych, ale także sektora OPP. Wymaga to fachowej wiedzy, doświadczenia oraz czasu – a tych często brak.

Jeżeli organizacja spełni ściśle określone wymogi, a jej kampania uzyska dobre wyniki, może się zakwalifikować do programu Google Grants Pro, co oznacza dofinansowanie w wysokości 40.000 USD miesięcznie.

Nie tylko 1%

Przyznany grant reklamowy może służyć zarówno realizacji celów statutowych, jak również akcjom o charakterze stałym lub cyklicznym.

Bardzo ważne jest by zrozumieć, że reklama w Google AdWords dla organizacji pożytku publicznego to nie tylko kilkumiesięczna  „Akcja 1%” i związany z nią jednorazowy zastrzyk finansowy. Każda z organizacji NGO ma swoje unikalne kompetencje. Z tego wynika konieczność zbudowania niepowtarzalnej strategii reklamowej, dokładne sprecyzowania grup docelowych i dobranie odpowiednich narzędzi. Organizacje OPP powinny zatem skupić się na tym, co czyni je wyjątkowymi i skoncentrować się w danym obszarze świadczenia usług, stać się ekspertami i domyślnymi adresami dla osób poszukujących pomocy, ekspertyzy, wiedzy lub chcących zaangażować się i pomagać konkretnym celom. Strategia reklamowa powinna być konsekwencją wybranej specjalizacji. W efekcie organizacje non-profit będą mogły budować długotrwałe relacje z partnerami, darczyńcami i beneficjantami swojej działalności, skutecznie planować przychody oraz dalszą działalność statutową.” - radzi Marcin Stojak odpowiedzialny za działania Timgu w Polsce.

„Poza współpracą ściśle na polu reklam AdWords, pomagamy i wskazujemy rozwiązania dotyczące optymalizacji i funkcjonalności witryn internetowych, zastosowanych narzędzi promocyjnych i analitycznych, systemów płatności, pozyskiwania darowizn, email-marketingu i wielu innych. Polskie organizacje non-profit bardzo szybko uczą się wykorzystywać potencjał Internetu, ale w tej kwestii jest jeszcze wiele do zrobienia” - podkreśla Marcin Stojak.